Budapešť....aneb krásné město za rohem

Výsledek obrázku pro budapest


Já vám tak závidím! Jestli se chystáte do Budapešti, tak jste udělali to nejlepší rozhodnutí. Vážně, toto dvoj město (Buda a Pest) vás nabije na další týdny a týdny. Doporučuju navštívit na jaře nebo v létě, nebo na podzim. Je teplo, od vody příjemně fouká a všechno tak nějak hezky voní. V zimě tu je krutá zima! Na Budapešť si dopřejte klidně tři dny (stejně všechno nestihnete), alespoň se ale nebudete tolik honit.

Jak se tam dostat od nás z Česka? Já jsem do Budapešti cestovala vlakem. Cesta nás vyšla na cca 23000 Kč pro dva lidi, ale za předpokladu ze jsme si v Praze na přepážce hlavního nádraží jízdenku pouze do Bratislavy a až tam na místě jsme si koupili další jízdenku do Budapešti. Je to celkem pohodlný, lepší než autem. Cestu jsme strávili v jídelním vozu. Nejprve jsme si dali oběd, pak jsme popíjeli a večer jsme si objednali večeři. Výhoda českým drah je v to, že berou stravenky. Ani jsme se nenadáli a byly jsem na nádraží v Keleti. Na nádraží si rovnou můžete koupit i lístky i na místní hromadnou dopravu, která zahrnuje i metro. Jednosměrný lístek i s přestupy stojí cca 350 HUF. Ve městě mate celkem 4 linky metra. Linka m1 spojuje některé hlavní památky jako je náměstí Hrdinů nebo Szechenyho lázně. Do Budapešti létá i ČSA. Jestli vás nebaví zdlouhavý vlak a raději dáváte přednost pohodlnému letadlu. Tak proč ne....letenka se dá seznat okolo 4000-5000 Kč, když ji koupíte s předstihem a ne na poslední chvíli. Občas dělají ČSA různé cenové akce. Letenky jsou hodně využívány obchodníky a manažery a cena se díky tomu drží pořad v jedné výši. ČSA je jediná linka, která tam létá přímo.

Co tam dělat?  Budapešť je velkolepá a plná krásných a monumentálních památek. Přiznám se, že ani já jsem nestihla úplně vše, jenže to mě moc netrápí, jelikož do Budapešti se vydám znovu tento rok na podzim. Hlavním lákadlem všem turistů je obrovská budova maďarského parlamentu. Snad každý tuto budovu zná alespoň z nějakého obrázku z internetu. Když stojíte vedle ní je to neuvěřitelný zážitek! Já nebyla uvnitř, ale vím na milion procent ze uvnitř se pořádají různé prohlídky a akce. Další takovou moji nejoblíbenější památkou je Budínský hrad na opačné straně řeky. Na něj se dá dojít přes řetězový most a dále de svézt pozemní lanovkou. Já si udělala příjemnou procházku a na hrad jsem došla pěšky skrz zahrady a parky pod hradem. Kam jsem chtěla jet, ale bylo zavřeno je velká maďarská tržnice, která vás vezme na cestu po kulinářský tradicích. Tržnice má tři patra a seženete tu vše od banánů po chleba, které vyrábí místní studenti. Maďarsko je velmi známé po celém světě termálními lázněmi. Nejznámější lázně se jmenují Széchenyiho a jsou veřejné a dokonce se nalézají na jedné ze stanic metra. Mimo jiné… po celém městě je několik dalších lázní.
Nejfotogeničtější památka za mě rybářská bašta hned vedle Budínského hradu. Vypadá jako z pohádky a je celá bílá a tak září do všech směrů.  Nejhezčí jsou procházky v létě a pěkně po tmě. Parlament totiž krásně svítí a stojí to za pěknou fotku. Za zmínku stojí i historické soupravy metra, které denně projíždějí jen pár metrů pod povrchem.
Kam můžete letět z Budapešti dále?

Jídlo v Budapešti? Jestli chcete něco opravdu luxusního k jídlu tak zajděte do restaurace Gresham Restaurant nedaleko centra, ale jestli chcete jen rychlý ale velmi dobrý oběd tak doporučuji ildikó Konyhája. Za mě nejlepší bistro se jmenuje MAK a zakládá si na čerstvých potravinách. Po celém městě je nespočet malých a stylových kaváren, což je to co já potřebuji. Stačí se pouze projít po centru a zajisté na jednu narazíte. S restauracemi je to horší. Měla jsem pocit ze v Budapešti nejsou restaurace na každém rohu jako u nás. A opět doporučuji navštívit velkou tržnici, která ukrývá mnoho místních, ale i zahraničních fast foodů a restaurací.

Ceny v Budapešti? Ceny v Budapešti se mi zdály velmi podobné těm naši cenám. Určitě se nemusíte bát nějakých vysokých přepálených cen. Zaleží, jak si celý výlet postavíte. Káva v kavárně se dá pořídit za 50 Kč...nebo samozřejmě i dráž když navštívíte řetězce jako je Starbucks či costa coffee. Jídlo v leších restaurací se většinou pohybuje okolo 300 Kč/osobu. Pivo je ovšem v Maďarsku dražší něž-li u nás a to kolikrát i o několik desítek korun pokud si chcete pochutnat na dobrém pivu. Běžné jednotlivé potraviny jsou ovšem velmi podobné, jak už jsem psala.

Kam dál letět z Budapešti? Budapešť je stejně jako Praha jeden velký letecký uzel. Dá se odsud letět do poměrně zajímavých destinací za málo peněz. Minulý rok jsme proto náš výlet tam spojili s letem do Athén na 4 dny. Let nás vyšel i se zpáteční cestou na cca 1400 korun, což je fakt levná cena. Užili jsme minulý rok sluníčko a krásy Budapešti, sluníčko v Athénách a jednu noc v Bratislavě dohromady. Takové cesty mě nejvíce baví. Poznám během pár dnů více míst najednou a za pár korun. Namátkově jsem se teď dívala na vyhledávač cen letenek kiwi.com a na tento rok vycházejí levně ceny z Budapešti například do Milána, Kutaisi, Říma či Paříže. Vše okolo 800-2000 Kč/ osoba za zpáteční cestu.

Budapešť samozřejmě neznám dopodrobna a tak uvítám i typy od Vás. Znáte tam nějakou dobrou restauraci či kavárnu, která stojí za návštěvu? Třeba pak ty typy od vás využiji na podzim, až se do Budapešti opět podívám. Upřímně se na to strašně moc těším. Úplně nejraději bych si na Budapešť vyhradila aspoň týden, abych si ji pořádně prošla se vším všudy. Možná to tak udělám třeba za rok...to se uvidí. 




Komentáře

Oblíbené příspěvky