Cestovatelské plány na rok 2017

cupcakekristie: “ i’m outta here passport case ”:

Aáhoj všichni! Máme tu další den a s ním přichází i nový cestovatelský článek. Omlouvám se do předu, že články nevydávám pravidelně, ale vzhledem k mé práci a intenzitě mých nápadů to úplně moc dobře nejde.

Dneska jsem vstala z postele pravou nohou a hned jsem si řekla, že dneska musím vydat článek. Vzhledem k tomu že od Listopadu jsem doma v Čechách tak sem nemůžu psát články nabité cestovatelskými poznatky, ale snažím se to vykrývat články s různými typy jak jste sami viděli. Nebojte. Už za 14 dní už konečně letím do mého vysněného a dlouho-plánovaného Izraele. Umíte si mě představit, jak moc se těším. Už se pomalu připravuji a nejvíce se těším na to až sem budu vrhat jeden trip report za druhým. Myslíte, že je dobrý nápad si pořídit cestovatelský deník? Chci si ho koupit co nejdříve ať ho mám s sebou. Už se nemůžu dočkat až si sednu do sedačky letadla a plně se oddám cestovatelskému adrenalinu a užiji si každou vteřinu.

Už před pár lety jsme se s přítelem shodli na jedné zásadní věci. Neumíme žít bez toho aniž by jsme se netěšili na nějakou cestu do zahraničí. Od té doby stále větříme po nových a zajímavých letenkách a když se vyskytne nějaká levná, tak ji hned objednáváme. Minulý rok byl velmi bohatý na cestovatelské zážitky. Nový rok 2016 jsem otevřela cestou do Londýna s mou kamarádkou, následovalo Polsko, Bratislava a Košice, Budapešť a let do Athén, následně jsem objela skoro celý Balkán včetně Albánie a nakonec jsem ještě byla v Jordánsku a na skok i v Izraeli. Ta poslední cesta byla nejlepším zážitkem.

Letošní rok bude také nabitý cestovatelskými zážitky. Po tom, co jsme navštívili právě dříve zmiňované Jordánsko jsme trošku změnili postoj k cestování. Naprosto radikálně nás uchvátil blízký východ a chceme se tam co nejdříve vrátit.

Březen

Hned druhý den v Březnu odletím z Budapešti do Izraele. Je to dlouho očekávaný trip. Ze začátku jsem úplně nadšená nebyla protože mě velmi zklamal jih Izraele když jsme se tam byli podívat během cesty do Jordánska, ale postupem času jsme změnila názor. Těším se hlavně na Jeruzalém, Betlém a na Golanské výšiny, které dodnes nemají uznanou hranici s Libanonem a Sýrií.

Duben

V Dubnu se chystám na menší výlet do mých oblíbených Košic. Nevím na jak dlouho tam budu ale strašně moc se tam těším. Vím, že Košice nejsou extra zajímavá destinace ale to mě nevadí, protože já to tam mám ráda. Ráda navštěvuji místní hipsterské kavárničky a restaurace a užívám si i cestu vlakem.

Léto

Na léto nemáme 100% plán. Co víme určitě je to, že do konce Září musíme letět do Libanonu. Přítel úspěšně nasbíral docela hodně mil tím, jak hodně létá všude možně pracovně a musí je využít do té doby, než mu úplně vyprší ( míle jsou něco jako bonusové body, které cestující dostává za každou koupenou letenku a každá aerolinka nebo aliance má svůj bonusový program). Libanon je pro nás destinací číslo jedna. Je to arabský svět, který milujeme a navíc je to zase jiná kultura.

Říjen

K Vánocům jsme dostala letenky do hlavního města Albánie. Mám i dopředu rezervované hotely. Albánie je pro mě velkou otázkou, ale já pevně doufám že i tato země mě uchvátí jako všechny země, kde jsem zatím všude byla. Budu tam na 4 dny ale snad toho stihneme co nejvíce. Podíváme se i k moři do přístavu Durresu.

Podzim či Jaro 2018?


Hned po návštěvě Jordánska jsme se rozhodli, že musíme navštívit Írán. Nasměrovala nás na to i jedna cestovatelská přednáška od Vladimíra Váchala na veletrhu Kolem světa 2016. Všem cestovatelům a nadšencům tento veletrh a festival vřele doporučuji. Irán je pro mě naprostá výzva. Je naprosto bezpečný pro turisty a jestli to klapne tak budu ten nejšťastnější člověk na světě. Letenky koupené ještě nemáme a čekáme až bude nějaká pořádná akce jako byla minulý rok.

• Pinterest: @raftvs :


Jestli si říkáte, že jsme blázni s tím blízkým východem tak možná máte pravdu. Nás to ovšem strašně baví. Jsou destinace jako je Čína, Vietnam a další, které chci vidět také ale Írán je pro mě TOP destinací. Jsem už taková bláznivá cestovatelka a to nikdo nezmění. Baví mě ochutnávat nové chutě a poznávat nové civilizace a nebojím se ani chudých zemí.


Komentáře

Oblíbené příspěvky