Trip report Kanárské Ostrovy / ostrov Tenerife- shrnutí celého pobytu



Ráda píšu o cestovaní, a tak nemůžu vynechat ani můj nejsilnější zážitek z minulého roku 2015, kdy jsem měla příležitost navštívit Kanárské ostrovy. Bylo to nečekané rozhodnutí, protože původně jsme plánovali Chorvatsko nebo něco bližšího a cenově dostupnějšího, ale po dlouhém rozhodováním a hledáním po všemožných stránkách cestovních agentur jsme zjistili, že Chorvatsko vyjde finančně daleko dráž.

 Kanárské ostrovy jsme zvolili kvůli teplotě ovzduší, protože jsem tam jela s prarodiči a ti nemusí horko a tropy, a tak Kanáry byly nejideálnější, protože teplota se zde pohybuje okolo 25 stupňů. Já osobně vyhledávám teplejší destinace, ale tentokrát jsme vsadili na kompromis.

Přemýšlela jsem, jak článek zpracovat. Jestli jako vyprávění nebo jako popis Kanárských ostrovů. Nakonec jsem se rozhodla pro obě možnosti, ale zahrnu je do dvou článků. Začala bych vyprávěním mých zážitků a prožitků z dovolené. V dalším článku popíšu památky a trochu vám zemi přiblížím, kdybyste náhodou se tam chtěli vydat:)


Cesta na Tenerife nebyla náročná. Ano, letěli jsme na Tenerife. Pokud si let zajistíte z Prahy, tak to máte bez problému - dojedete pouze na letiště a o vše se postará cestovní agentura. My jsme jeli vlastním autem, které jsme zaparkovaly v air parkingu který máme hned v místě bydliště a nechaly jsme se odvést až do terminálu 1. Tam jsme se nechali odbavit a pak jsme jen čekali, až budeme moct jít ke vchodům vedoucím k letadlům. Mezitím jsme se prošli a podívali se na vyhlídku na terminálu, kam jsem dříve jezdila často s přítelem koukat se na letadla.

Veškerou dovolenou jsme si objednali přes naší českou cestovní agenturu s názvem Canaria Travel. Tuhle cestovní kancelář doporučuji pouze těm, kteří chtějí dovolenou bez problému s českým delegátem a jsou schopni si za dovču i něco připlatit. Jinak doporučuji pro všechny ostatní zvolit raději německou cestovní agenturu


Pak už jsme jen nastoupili do letadla a připravili se na odlet. Let trval skoro pět hodin, ale ubíhalo to celkem rychle. Na palubě jsme dostali oběd a svačinu a mezitím i čaj nebo kávu.  výhoda plnohodnotné aerolinky je, že máte vše v ceně, jak jídlo tak i pití.
K obědu byl nějaký arabský kuskus a malý zákusek. Špatné to nebylo, ale na můj vkus toho bylo málo. Jediné štěstí bylo že jsem se tak těšila na dovolenou, že jsem na jídlo neměla ani pomyšlení.



Na letišti v Tenerife to šlo rychle. Počkali jsme u pásu na zavazadla, až přijedou ty naše a pak jsme se vydali najít místo, odkud nám odjíždí autobus do hotelu. Chvíli to trvalo, ale podařilo se díky delegátovi, který na nás čekal v příletové hale. Pak nás čekala cesta hodinu a půl. Myslím, že cesta autobusem do hotelu je nejvíc nepříjemná část cesty. Autobus staví u mnoha hotelů a tak se cesta o hodně prodlouží.

Projížděli jsme hlavními letovisky a městy, kde postupně vystupovali cestující do hotelu. Nejdříve jsem byla zklamaná protože letiště leželo v oblasti, kde jsou jen skály a písek a nic tam neroste, ale brzy jsem zjistila že ostrov je velmi rozmanitý a že jeho část, kde jsme měli hotel je daleko příjemnější a je i trochu zalesněná. Pokud se vydáte na Kanárské ostrovy, tak Vám doporučuji jednoznačně zvolit ostrov Tenerife. Je to jeden z těch dostupnějších ostrovů a jako jediný má krásnou přírodu....samozřejmě jsou tu i vyprahlé oblasti, kde jsou jen kameny a kaktusy, ale jsou tu i husté lesy.Rostou tu spíše jen malé palmy a banánovníky plus různé male keře a kaktusy.  


Večere jsme měli zaplacené dopředu na celý týden, a tak jsme hned šli do restaurace, která byla v posledním patře hotelu a byla prosklená s výhledem na oceán. Při večeři jsme mohli pozorovat, jak se ostrov halí do mlhy, které se zde opakovala každý den .Večeře byla formou bufetu. Byly tu na výběr krevety, mušle, všechny druhy melounů a pekli tu každý večer jiné maso (králíka, krocana, husu,...). Každý si tu našel to svoje oblíbené jídlo  a jídlo bylo opravdu špičkové (a to jsem opravdu hodně náročná). Já chodila speciálně ráno na čerstvě upečené lívanečky a dávala jsem si na ně čokoládovou polevu.
Ostatní zase preferovali opečenou slaninku a klobásky. Obsluha byla velmi milá a ochotná a vždy byli pro nás k dispozici, když jsme potřebovali.

       Hotel Best Semiramis*****

První den jsme chtěli strávit u moře na pláži a ve městě. Pláže tu jsou sopečného původu. Jsou černé s malými kamínky a bohužel je potřeba mít sebou boty do vody. Voda byla navíc krásně čistá a teplá. Kamínky mě v žádném případě neodradily. Pro náročnější tu je vodní svět s obřími bazény a ostrovem, kde se platí vstupné.


Puerto De La Cruz

Město bylo velmi rušné, což mně osobně vyhovuje. Večer je tu pro návštěvníky hlavní pěší zóna, kde jsou otevřené restaurace a bary, a lide tam proudili po ulicích sem tam až do ranních hodin. Všude hrála hudba a na ulicích byly různé atrakce. Já si to užívala, vždy jsem si šla sednout někam na kávu a pozorovala jsem ruch okolo sebe. Takže kdo má rad rušné ulice, tak toto je nejideálnější místo:) Mimo to je Puerto velmi historické město a stojí za shlédnutí. Centrum města tvoří křivolaké


Další dny jsme už spíše cestovali a v mezičase jsme po večerech chodili do města nebo na pláž. Jednou z hlavních atrakcí ve městě Puerto De La Cruz je Loro pargue. Z hlavni zóny tam jezdí vláček, který je zdarma. Loro park je velká zoologická zahrada s vodními parky, kde se konají představení s delfíny a kosatkami. Delfíni a kosatky byly nejhezčí z celého parku. Nikdy předtím jsem je naživo neviděla, a tak mě to až vehnalo slzy do očí. Celá tribuna, kde sedí návštěvníci, je perfektně ozvučena. Nevěřila jsem, jaké kousky umí provádět cvičitelé se zvířaty. Delfíni tu vozí děti v lodičkách.
Celou dobu jsem na to koukala jak udivená. Mimochodem jsme zde zkusili výtečnou mexickou restauraci, kde nám připravili chobotnice a místní klobásy.Určitě doporučuju všem  navštívit Loro pargue.


Dále jsme byli na výletním katamaránu, který měl prosklené dno, a tak bylo možné vidět pod sebe do vody, kde plavaly ryby. Katamarán s námi obeplul skály a útesy a v jedné zátoce zastavil a nechali nás tam plavat v houfu malých rybiček. Voda byla ledová, ale každý to prostě musel jít zkusit. Mezitím se podával oběd. Katamarán měl uzpůsobenou zadní část pro to, aby se zde mohlo skákat do vody. Bylo tu i něco jako vodopád ze střechy. Měli to báječně vyřešené pro cestující. Po obědě už jsme jeli na širé moře, kde jsme naháněli volně žijící kosatky a delfíny. Nebylo to lehké. Loď pořád kroužila a radarem hledala hejna, která v oblasti žila. Podařilo se a my jsme viděli i mláďata delfínů a nakonec i velké kosatky. Byl to neuvěřitelný zážitek. Pro ty, co mají ale slabší žaludek, tak nedoporučuji. Loď musí zastavit když se lidé koukají na delfíny a houpe se proto docela dost na velkých vlnách. Hodně lidí tu lítalo na záchody. Já to naštěstí ustála bez sebemenších potíží. Na rozloučenou jsme dostali každý panáka místního rumu a jeli jsme do přístavu. Byl to příjemně strávený den. Plavba byla na cca 5 hodin

Každý den byl zakončen opravdu lahodnou večeří u nás v hotelu. Hotel měl 5 hvězdiček, a tak jídlo podle toho muselo nějak vypadat a opravdu bylo tomu tak.


Největší lákadlo na Tenerife je 4000 metrů vysoká sopka Pico de Teide, která je přímo uprostřed ostrova a je stále aktivní. Pod vrchol se dá vyjet visutou lanovkou a pak posledních 500 metrů jít pešky. Pro tento výstup, ale musíte mít vyřízené dopředu zvláštní povolení.. Už u lanovky cítíte, jak se pod vámi chvěje zem a vědci tu měří a hlídají otřesy, které jsou sice nepatrné kvůli sopečné aktivitě, ale mohou se kdykoliv zvětšovat. Nahoru se jde obtížně, ale pokud si dáte pár přestávek, tak to zvládnetev pohodě.. Vzduch je tu řidší, a tak se jde hůře, ale výstup stoji za to. V kráteru to páchne všude sírou a dokonce z mezer mezi kameny uniká ven syčící pára. Je odsud nádherný výhled, protože ostrov máme všude okolo sebe. Vidíte i na sousední ostrovy, když se povede počasí. Je to neskutečný zážitek, rozhodně doporučuji.


Další atrakce jsou například pláže v Los Americas, kde je jediná písečná pláž, která stoji za to. Pláž se nachází na opačné straně ostrova. My jsem tam našli v zákoutí místo, kde jsme rozložili osušky a šli si zaplavat. Podél vody byly kameny sloužící jako vlnolamy. Poté jsem si všimla, že byly posety malými kraby. Pro mě to bylo dost nechutný a bála jsem se, abych na nějakého nešlápla, protože jich tam bylo opravdu hodně. Jinak pláž byla úžasná s čistou křišťálovou vodou. 

Na Kanárech jsem zažila i fiestu, což je něco jako svátek kdy všichni večer vyjdou do ulic a baví se. V první chvíli jsem nevěděla, co se děje, a tak jsem se zeptala číšníka, který mi řekl, že mladí tu slaví fiestu. V centru byla kapela a všude se pil alkohol a tancovalo se. Dokonce i na plážích. Všude byly tisíce lidi. Tu a tam se i dokonce začali chlapi prát, a tak jsem zde nebyla dlouho a raději jsem to vše pozorovala z větší dálky. Podle mého názoru má člověk poznat co nejvíce věcí z té dané země, když už do nějaké země jede, ne? Tak jsem poznala i jak se slaví jeden z letních svátků.


Jinak jsem si užívala každou minutu. Chodila jsem na pláže, do barů a kaváren a věnovala jsem čas poznávání města a lidí. U nás v hotelu se konaly i nějaké koncerty a jednou jsem tam zašla, ale na můj vkus to bylo až moc amatérské, ale to k moři prostě (bohužel) patří. 
Pokoje byly nádherně zařízené s velkou prosklenou skříní a prostornou koupelnou, kde nechyběla ani vana. V hotelu byly dva bazény se sladkou vodou, kam jsem chodila, když se mi nechtělo do moře. Neměla jsem rada, že pokaždé když vlezu do moře a uschnu, tak jsem celá od soli. V hotelu bylo i fitko a zahrada s lehátky, kam jsem taky párkrát zašla s knížkou si číst.

Užila jsem si to maximálně, ale bohužel všechno se za týden stihnout nedá. Jen toho jídla co bylo na výběr k večeři. Nestihla jsem ani ochutnat vše. Letos sem jedu znovu, akorát už do jiného hotelu, který je blíže do centra. 

Chystám se napsat další článek, který bude obsahovat rady a typy ohledně pobytu na Kanárských ostrovech a také Vás seznámit s místní kulturou, aby jste věděli, co dobrého si na Kanáerch dát a jaké místa navštívit.

Děkuju.....Vaše Ilu 


Komentáře

Oblíbené příspěvky