6 zemí, které chci aktuálně vidět než umřu


Tohle je nový blog (předchozí blog jsem měla přes tři roky, takže s blogováním zkušenosti mám) a je potřeba začít nějakým zajímavým článkem.....že ano? A proč tu rovnou nepředstavit země, které celým srdcem obdivuji, koukám na instagram na fotky z těchto destinací a chci se tam v budoucnosti vypravit?
Také máte takové vysněné země? Já mám pár takových  nad kterými slintám již hodně dlouho a vím, že není až tak nereálné tam letět. Chce to opravdu jdu špetku odvahy a můžete jet kamkoliv chcete. Pokud jste už někdy četli nějaké cestovatelské blogy, tak jste si jistě všimly, že tam ti autoři vždy říkali, že cestování není až tak o penězích a já s nimi zajisté souhlasím. Stačí si našetřit na letenku a vybrat takovou destinaci, která je levná (a že takové země jsou nekrásnější- jako například Gruzie, Makedonie,…) a už můžete letět. Záleží na vašich prioritách. Samozřejmě, že když poletíte do Londýna na nákupy a budete chtít mít vše připravené, tak si budete muset sáhnout pěkně hluboko do kapsy.  Žádná cesta není špatná, ale musím říct, že tím, že odletíte třeba do toho zmiňovaného Londýna, tak nepoznáte to pravé ořechové cestování.

Lákají mě naopak divočejší země a každý se na de mnou divý proč.  Neříkám, že bych se ráda nepodívala do New Yorku a dalších metropolí, ale přece jenom když si vybavím slovo cestování, tak se mi zjeví zcela jiný druh cestování.
Raději bych jela do zemí, kde je nádherná a drsná příroda. Ráda bych tam zažila západy a východy Slunce a lákalo by mě si tu přírodu projít s foťákem v ruce. ,,Vás ne??“
Proto letos letím s přítelem do Jordánska a Izraele. Vím, že to není ještě ta pravá divočina, ale už je to jenom přece exotika a žije se tam úplně jiným životem nežli u nás nebo ve střední Evropě.

,,A jaké destinace bych chtěla za život stihnout?“


Hongkong
V Hong Kongu byl můj přítel a když jsem viděla fotky a věci, které tam odsud přivezl, tak jsem si hned uvědomila, že tam musím taky. Hrozně se mi líbily výhledy ze známé hory The Peak, která se tyčí uprostřed města a na její vrcholku se nalézá moderní obchodní centrum. Ve městě je hned několik trhů a ten nejznámější se jmenuje nefritový trh, kde se smlouvá a o čemkoli i o ceně polévky. Pak tam je tu i něco jako Central park akorát samozřejmě laděný do asijské - honkongské kultury a to je na tom to zajímavé. Výhoda je v tom, že město je propojeno s ostatními městy a ostrovy trajekty, které se zde využívají běžně jako u nás doprava metrem či autobusem. Osobně by mě lákalo ochutnat asijské jídlo a nakoupit si asijské kosmetické produkty a další typické produkty Číny a Hongkongu. Pro mě zůstává Hongkong na prvním žebříčku měst/zemí, které chci v nejbližší době navštívit.


Island
Island je pro mě zemí s krásnou a rozmanitou přírodou, která se sama nabízí k návštěvě. Jen když si představím ty nádherné fotky z Islandu, tak začínám slintat. Příroda a města to je moje.  Island je země, která je běžně dostupná z Evropy. Můžete tam letět z Anglie, Francie nebo z Německa a jste tam za pár hodin. Islandu se říká země vodopádu....a je to opravdu tak. Vedle nádherných gejzírů tryskajících ze země jsou zde vodopády a nádherné panenská příroda. Island je můj sen již od mala a vím, že jednou se tam podívat a třeba to bude již brzy!!!


Kuba
Jednou jsem v televizi jako malá viděla nějaký film o Kubě a v tu ránu jsem byla přesvědčena, že se tam chci přestěhovat. Tenkrát to bylo naivní, ale dneska by mi stačila alespoň nějaká delší cesta do zmiňované země, abych mohla poznat tamní kulturu.
Na Kubu bych nejraději jela hned teď a to z jednoho prostého důvodu. Zatím tam není až tak rozšířený cestovní ruch i když se tam rychle rozšiřuje, ale zatím jen okolo moře a to jenom v některých oblastech, ale města ještě nejsou tak poznamenána cestovních ruchem. Kolují i spekulace o tom, že by totalitní režim měl v budoucnosti padnout a pak se Kuby jistě ujmula Amerika a Evropský trh. Podle mě je tedy ideální doba na návštěvu Kuby právě teď.
Většina turistů směřuje do města Trinidad, kde jsou hotelové komplexy a uměle vytvořené město, ale ta pravá Kuba to není, tak ať mi nikdo neříká, kdo byl v Trinadu, že byl na Kubě. 
Kuba se musí procestovat a já bych jela určitě do Havany a dalších měst. 


Socotra
Tento název vám jistě moc neřekne. Znáte někdo Socotru? Jedná se o malý ostrov nedaleko pobřeží Jemenu uprostřed indického oceánu. Na ostrově,co jsem četla můžete poznat opravdovou arabskou kulturu. To čím je ostrov vyjímečným jsou dračí stromy a lahvovníky.
Místní obyvatelé se tu zdraví tak, že se dotknout nosy. Na ostrově je jen jedna silnice vedoucí od letiště do hlavního města. Ještě nedávno tu neexistovala žádná televize, internet a další vymoženosti dnešní doby. No není to nádhera? Myslím si, že tady by to byl teprve ten pravý odpočinek od všeho a všech.
Dračí stromy, jak už jsem se o nich zmínila rostou pouze tady. Jsou to takové velké houby s listím. Tyto stromy jsou údajně staré několik století a nijak moc se nerozmnožují a naopak je ničí chov divokých koz. Jediné možné letiště odkud se do Socory dostat je Dubai.


Sanya
Sanya je velké přímořské město na jihu ostrova Hainan, který spadá pod čínskou lidovou republiku. Sanya je velice populární pro turisty z celého světa. Záliv Yalong je nejkrásnější oblastí celého ostrova a má nespočet bílých korálových pláží. Výhoda je v tom, že po celý rok je to okolo 26 stupňů, takže se tu můžete koupat po celý rok a to by mě osobně vyhovovalo nejvíc. Nemám ráda zimy! Na pobřeží jsou uměle vybudované moderní budovy a obrovská socha budhy, které nelze přehlédnout. O Sanye se říká, že je to čínský Hawai.....a já s tím označením zásadně souhlasím.


Jeruzalém a Betlém
Letos se mi tento sen splní. Vždycky jsem chtěla od mala navštívit Izrael a četla jsem pořád dokola, co tam je a jaké památky bych měla navštívit, takže se mi moje znalosti z dětství nakonec hodí.
Jeruzalém je hlavní město Izraele, kde je velký cestovní ruch i přes všechny nepříjemnosti, které se ve světě dějí. Vedle Jeruzaléma je mým velkých snem se podívat do Betléma kolébky náboženství.
Narodil se zde Ježíš Kristus s každý rok se zde pořádají křížové výpravy až k jeho hrobu. Největší perlou města je Chrám Narození Páně. Je to jeden z nejstarších kostelů na světě a dodnes se pyšní nepřetržitým provozem po celý rok.  Láká Vás také cestovat po blízkém východě?

Už abych byla zase na cestě!

Máte také nějaké vysněné destinace? Byla bych ráda pokud by jsme se mohli o tipy podělit a vy mi je můžete psát dolů do komentářů. Chtěla jsem Vám ještě říct, že letos se můžete opravdu těšit na pořádnou nálož reportů a fotografií z různých zemí a měst, jelikož se chystám opravdu hodně cestovat. Přece jenom studentská léta se mi chýlí ke konci a musím říct, že se těším až budu volná a až někam konečně poletím.


Komentáře

Oblíbené příspěvky