Nekonečný Balkán

Už se nám to pomalu blíží! Začínám přemýšlet, co si s sebou zabalím. Těším se na to, až objevím nové země, nová města a poznám nové lidi. Těším se zpět do Sarajeva. Sarajevo je pro mě velkou srdeční záležitostí. Je to velkoměsto uprostřed hor, kde se prolínají všechny možné náboženství a kultury.

Tuto cestu jsme začali plánovat teprve nedávno. Každý rok někam jezdíme, ale tentokrát jsme se nemohli rozmyslet kam a nebyl pořád čas se sejít a nějakou zemi naplánovat. Chtěli jsme Chorvatsko na celý týden, ale Chorvati neuvěřitelně zdražili a navíc se nám nechtělo být celou dovolenou na jednom místě. A byly tu ještě další problémy, které nám to vybírání komplikovaly. Navíc jsem si našla novou práci, tak si nemůžu moc vyskakovat, co se dovolené a volna týče.

Děda si navíc pořídil nové rodinné auto a s velkým nadšením prohlásil, že by nejraději jel někam na slepo a tam by se teprve hledalo ubytování. Té jeho prvoplánované myšlenky jsme se všichni chytli a začalo se plánovat. Které země z Balkánu navštívit? Přítel hned prosazoval myšlenku, že chce určitě do Albánie. Ta myšlenka bohužel doma neprošla, ale i tak snad Albánii na jeden den navštívíme, aby jsme viděli ty pověstné bunkry na pobřeží. Já jsem chtěla vidět Sarajevo a Mostar. Sarajevo bylo po cestě a tak jsme si tam objednali hotel, kde jsme již jednou spali.

Bohužel jsem se těšila, že na naší ,,road trip,, dovolenou odjedeme už na začátku Července, ale bohužel naše plány nevyšly tak hladce, jak jsme chtěly. V práci jsem nedostala dovolenou a veškeré hotely jsme si museli přeobjednat až na další měsíc.

Díky bohu, že v Červenci máme naplánovanou ještě jednu cestu. Na tu cestu jedu jen já a přítel. Pojedeme autem do Budapešti, kde strávíme tři noci. Prohlédneme si město a památky a jeden den se zúčastníme leteckého závodu redbull airrace přímo v centru Budapešti. Poté odletíme na čtyři noci do Athén. Původně jsme měli naplánovanou jen tu Budapešť, ale chtěli jsme vidět i moře, tak jsme nakonec naplánovali i ty Athény. Navíc Athény jsem nikdy neviděla a v Řecku jsme taky nebyla,  a tak se těším na řeckou kulturu a řecké jídlo.

Tolik kilometrů jsem autem ještě nikdy neujela. Jsem zvědavá, jak hodně budu z toho sezení rozlámaná. Jedinou útěchou je, že nejdelším úsekem bude jen ta první cesta od nás z města do Záhřebu a pak ty další cesty už budou kratší, ale i tak celkem najedeme něco okolo 3000 km.

Budeme muset vyjet hodně brzy ráno. Budeme mít před sebou 1000 kilometrů a chceme do Záhřebu přijet ještě za světla a ideálně chceme stihnout i večeři. První hotel se jmenuje Hotel Tomislavov Dom. Nachází se hned vedle Záhřebu v krásné panenské přírodě. Hotely v centru jsou předražené a tak jsme zvolili tento hotel. Navíc se nám líbil mnohem více než malé hotýlky ve městě a aspoň budeme v krásné přírodě. V Hotelu strávíme jednu noc. druhý den ráno vyrazíme na prohlídku hlavního města Chorvatska. Každý říká, jak krásné to město je a já si to chci ověřit na vlastní oči. Máme teď i nový fotoaparát,tak se těším jaké krásné fotografie budeme z cesty mít. Hotel stojí 2984 korun za dva pokoje pro čtyři osoby. V ceně máme zahrnuto i snídani formou bufetu....klasika.

Večer se budeme muset autem přesunout do Sarajeva. To je hlavní město Bosny a Hercegoviny, které leží uprostřed hor a krásné přírody. Byla jsem tu před třemi roky a byla jsem naprosto uchvácena krásou tohoto města. Navíc město je obrovské! Budeme tu spát v hotelu Italia, který máme už vyzkoušený. Výhoda hotelu je, že nás minule odvezli taxíkem kam jsme chtěli a nemuseli jsme naším autem hledat parkování v centru. Cena hotelu je 2238 korun. Máme tu zarezervované krásné velké pokoje s výhledem na město. Parkovat se u hotelu dá zadarmo. Opět tu budeme jen na jednu noc. Program bude podobný jako v Zahřebu. Druhý den si půjdeme prohlédnout město a večer pojedeme dál.

Z Bosny a Hercegoviny se přesuneme do Černé Hory, kterou na mapě najdeme hned po Chorvatskem. Na pobřeží budeme mít svůj vlastní apartmánek s velkou terasou a výhledem na otevřené moře. Tivat je za mě jedno z nejhezčích měst a proto jsme si apartmán objednali na 4 noci. Odsud plánujeme výlety do Albánie. Přítel v Albánii byl a nemohl si ji vynachválit. Jsem moc ráda, že budeme mít dostatek času si Tivat projít a prohlédnout. Cena ubytování je 7785 korun.

Po líbezném pobytu v Černé Hoře odjedeme do Srbska a to konkrétně do hlavního města Bělehradu. O Bělehradu toho moc nevím a tak to bude pro mě velká neznámá a velké překvapení až ho uvidím. Tam máme objednaný nejlepší hotel z naší celé cesty. Jedná se o wellnes and spa hotel poblíž Bělěhradu, který má na střeše strašně krásný hotel, který vypadá jako bazény v luxusních hotelích v Dubaji. Bude to pecka a těším se až si tam zaplavu. Bohužel tam budeme jen jednu noc. Cena je 1440 korun za jednu noc.

Poslední zastávka je pro nás ještě neznámá. Původně jsme chtěli bydlet v hotelu v Budapešti, ale vzhledem k tomu, že v Budapešti budeme v Červenci a jeli by jsme tam proto dvakrát, tak jsme nakonec zvolili jinou variantu, kterou nemáme zatím potvrzenou. Po cestě máme jezero Balaton. Každý ho určitě zná pro svou obrovitánskou rozlohu. Hledáme tam nějaké přijatelné ubytování na pár dní a uvidíme,co najdeme. Tahle destinace je hodně oblíbená a poměrně hodně hotelů je zaplněno. V budapešti to byl hotel Hungaria City centre hotel za 3500 korun za jednu noc....ale ten jsme nakonec zrušili. Naštěstí jsou rezervace nezávazné.
Znáte nějaký hotýlek na Balatonu?

Tomislavov Dom, Zahřeb

Hotel Italie, Bosna.

Hotel Tivat Obala, Tivat.

Hotel Miami spa and wellnes, Bělehrad.

Hotel Hungaria city centre, Budapešť.....?

Výhodu těchto ,,road tripů,, je to že poznáte hned několik zemí, měst a krajin. Můžete si zajet během cest kamkoliv chcete a můžete klidně na poslední chvíli změnit plán. Cena cesty není obvykle, tak vysoká jako ubytování u moře s organizovaným zájezdem. Během cesty si užijete spoustu srandy a celou cestu můžete kecat a poslouchat hudbu. Najíst a napít se také můžete kde chcete a kdy chcete.

Celková cena za hotely je 14500 pro 4 osoby....na jednu osobu to vychází na 3625 korun za ubytování. No není to paráda?

Už se tam moc těším a slibuji, že s naším novým foťákem uděláme pěkné travel fotky a všechny Vám je tu ukážu.