Kolik stojí Londýn?



Tento článek jsem pojala trochu netradičně. Hodně lidí se mě ptá kolik, že mě to cestování stojí. A já odpovídám, že každá cesta je cenově úplně jiná, každá země stojí jinak a hlavně záleží na vašich požadavcích a prioritách. Někdo si vystačí s chlebem k večeři, když to přeženu a někdo se neobejde bez drahého steaku a sklenky šampaňského. Já jsem byla v Londýně na tři noci a 4 dny. V Pátek jsem odlétala z Brna ve 12 hodin a v Pondělí jsem ve stejný čas přistála opět na letišti v Brně.

Cestování není nejenom o penězích, ale hlavně o odvaze a pevné vůli.

Když se rozhodnete letět do Londýna, tak je lepší volit nějakou nízko-nákladovou leteckou společnost a letenku si objednat minimálně 5 měsíců dopředu, protože v tomto případě budou letenky nejlevnější. Ceny se samozřejmě pořád mění a také záleží, zda odlétáte z Brna nebo Prahy. Z Brna mne vyšla letenka i se zpáteční cestou na 560 korun. Řekla bych, že to pro mě byl ten nejmenší finanční náklad z celé cesty do Londýna. Letenky společnosti Wizz air, easy jet nebo Ryanair jsou opravdu nízké. Tyto společnosti létají jak z Prahy, ale i z Brna. Samozřejmě, ze se ceny mohou vyšplhat i do vyšších cen, ale to už záleží na to, jak s velkým předstihem letenky koupíte. Tím myslím, že je dobré hlídat webové stránky dopravců a ceny sledovat.

První výdaj = letenka 560 korun

Hned, jak si objednáte letenku bych Vám doporučila se podívat na internetu po ubytování v Londýně. Možností ubytování je po Londýně nespočet, ale je těžké vybrat hotel, který by byl za přijatelnou cenu. Zjistila jsem, že na ubytování v centru mohu zapomenout. Tam se ceny pohybují od 10000 korun na noc/pokoj.

Letos jsem byla ubytována v hotelu Ibis airport hotel na letišti Heathrow. Cena hotelu byla něco okolo 1000 korun za noc. Cena byla pro nás přijatelná. Nevýhodou byla dlouhá cesta z hotelu do centra Londýna.

Doporučovala bych Vám hledat hotely na webu booking.com. Žádný jiný rezervační systém se mi neověřil tak pozitivně v praxi jako tento. Zde také platí stejné pravidlo, jako u objednávání letenky, že čím dříve rezervaci provedete, tím lepší cenu budete mít. Nejhorší je objednávat hotel na poslední chvíli. 

Druhý výdaj = ubytování v hotelu 4000 korun

Pokud máte objednanou letenku a hotel, tak máte vyhráno. Není to samozřejmě všechno. Výdajů bude ještě mnohem více.

 Já jsem letěla na letiště v Lutonu. Je to malé letiště, kam často létají aerolinky z České republiky. Doporučovala bych si s předstihem zajistit dopravu z letiště do Londýna. Na letišti operuje hned několik dopravců, které Vás dovezou z letiště. My jsme si zajistili dopředu místenky v autobuse společnosti National Express. Samozřejmě, že se dá doprava řešit až na místě po přistání, ale pro ty co chtějí mít klid doporučuji tuto možnost. 

Třetí výdaj = autobus s letiště do centra a zpět vyjde na 10 liber - 350 korun

Poslední věc, která se týká dopravy je hromadná doprava po Londýně. Předpokládám, že každý určitě metro nebo autobus využije.
Pro pohyb po Londýně bych Vám doporučila kartu Oysters card. Je to úplně to samé jako Open card.  Při příjezdu na první zastávku metra budete muset vyhledat kancelář s názvem Oysters card, kde Vám na počkání vyhotoví novou kartu a rovnou vám ji nabijí libovolnou částkou. Je to záležitost na 5 minut.
Já jsem za 4 dny cestování po Londýně zaplatila cca 1500 korun. Pro Vás cena může být jiná a záleží, v jakém tarifním pásmu máte zajištěné ubytování . Ještě dodám, že vratná záloha za oyster card stojí asi 200 korun - tu částku Vám samozřejmě vrátí, až budete odlétat. Doporučovala bych Vám aby jste v čase kdy již aktivně kartu využíváte nezapomněli si částku nabitou na kartě kontrolovat. Pokud by částka byla nízká, tak Vás nemusí turniket pustit ven z metra. Oysters card má svou vlastní aplikaci, kde vidíte aktuální stav na kartě.

Čtvrtý výdaj = oyster card a doprava po Londýně  - 2000 korun na 4 dny (počítám to i s malou rezervou)

Tohle jsou základní výdaje, se kterými počítat musíte tak či tak.
Nějaké peníze ještě projíte a propijete. Jídlo je v Londýně dražší než u nás. Hlavně restaurace jsou velmi drahé. Doporučovala bych Vám najít si nějaké bistro nebo mnší restauraci, kde vaří typické britské jídlo fish and chips. Fast food stojí něco okolo 7-10 liber a klasické jídlo něco okolo 14-20 liber. 

Konečné zúčtování
Celá cesta nás vyšla pro dva lidi asi na 12 tisíc korun. Je to částka pro dvě osoby.



Komentáře

Oblíbené příspěvky