řecký ostrov plný pistácií....to je Aegina


Ostrov Aegina je velmi oblíbený především Athéňany, kteří chtějí uprchnout od ruchu svého města a prožít tu hezké chvíle spojené s mořskými radovánkami a pouličním nákupem.  V přístavní části města je velmi mnoho plachetnic a není problém najít i rybářskou loď s čerstvými rybami k prodeji. Samotné město je ozdobeno mnoha klasickými domy a jste-li unaveni, určitě se najde příjemné Café. Z Athén sem jezdí několik trajektů za den z athénského přístavu Pireaus. Za cenu 1200 korun i se zpáteční cestou si můžete udělat velmi příjemný celodenní výlet.

Hlavní město tohoto ostrova se jmenuje taktéž Aegina.
Jedno ze zajímavých míst tohoto ostrova jsou ruiny města Paliohory východně od Aeginy. Paliohora bylo hlavní město v době mezi 9. a 18. stoletím, kdy se obyvatelé ostrova báli pirátů a usadili se ve středu země. Aegina byla velmi poničena v roce 1537 pirátem jménem Barbarossa (bydlel v Tunisku) a všichni zbylí občané odvezeni jako otroci.

Ve městě seženete na každém rohu výborné pistácie. Někteří lidé tvrdí, že tu jsou nejlepší na světě. Je to prostě nutnost koupit si je. Jakmile ochutnáte, budete litovat, že jste si jich nekoupili mnohem více.Já sama jsem si koupila tři balení pistácií, které samozřejmě rozdám rodině. Koupila jsem si i takzvanou pistáciovou nutelu a a bombony vyráběné z pistácie. 

V úzkých uličkách Aeginy se lehce ztratíte. Cestu vám ale ochotně ukáží majitelé taveren a restaurací, ve kterých si můžete dát něco chutného k jídlu. V nabídce jsou speciality řecké kuchyně, souvlaki, chobotnice dušené na víně nebo grilované ryby. Já jsem ochutnala typické řecké jídlo. Bylo to jehněčí maso v tomatové omáčce. Přítel, který má rád mořské plody si objednal chobotnici, která byla právě vylovená z moře. Majitel byl velmi ochotný a přítele vzal do kuchyně aby si mohl čerstvé úlovky z moře prohlédnout a vybrat si, co chce k obědu uvařit.

Přímo v Aegině, hned pod ruinami města Palihory se nahází malá příjemná pláž, kde není mnoho turistů. Na pláži je jemný písek a voda je krásně teplá. Ochota místních se mi jenom potvrdila,, když jsem si chtěla na pláži půjčit lehátko. Čekala jsem, že slečna obsluhující pláž si za lehátko řekne nějaký poplatek, ale neřekla. Objednali jsme si pouze občerstvení a dvě lehátka byla naše na celé odpoledne. Tomu říkám ochota k druhým lidem. Jinde by si za lehátko řekli klidně i 10 euro za den.

Celé odpoledne jsem si užila. Na ostrově je klid a pohoda. Nikdo nikam nepospíchá a všichni jsou příjemně naladěni. To člověku dodá energii. Odpoledne jsem strávila na pláži, kde jsem se opalovala a užívala jsem si tepla, k večeru jsme se šli s přítelem projít uličkami Aeginy a koupili jsme si pistácie. Všude u obchůdků s pistáciemi vám dají oříšky předem ochutnat, aby jste věděli co kupujete.

U malého přístavu je možnost si koupit zpáteční lístky na trajekt bez sebevětších front. Trajekty jezdí skoro každou půlhodiny. doporučuji si plavbu užít při západu slunce, tak jako jsme si ji užili mi s přítelem.
























Komentáře

Oblíbené příspěvky