Typy na výlet - CHEB


V Pátek byl svátek. V práci na mě mně bohudík vyšlo volno( po dlouhé době) a proto jsme ten den chtěly využít nějak pěkně. Už dlouho jsme doma plánovali, že musíme vyrazit někam na výlet do přírody. Příroda okolo nás se pomalu zabarvila do teplých podzimních barev a já v sobě pořád měla velké nutkání vytáhnout foťák a jet někam mimo Prahu.

Do pátečního ráno jsme pořád nevěděli, kam pojedeme. Den před tím jsem byla  práci od 9 do 21 hodin (jako obvykle) a neměla jsem moc čas přemýšlet nad tím, kam by jsme měli jet ( přemýšlela jsem nad Křivoklátem, českým středohořím a tak dále).
Nakonec jsme vytáhli auto a jeli jsme na západ Čech s myšlenkou, že po cestě se někde zastavíme až nás nějaké místo zaujme. Volba nakonec padla na město Cheb, kde jsem strávili půlku pátečního dne.

Zjistila jsem že Cheb je nádherné historické město a není se čemu divit, když po válce patřilo pod německý stát a Němci se o něj starali. Nejmalebnější stavba je dle mého názoru Špalíček - soubor jedenácti domečků na náměstí rozdělených maličkou uličkou. Domky jsou dokonale zachovalé a působí jako by byly vytržené z nějaké pohádky. V jednom z nich je umístěna restaurace a v druhém cukrárna, kde vyrábí domácí zmrzlinu a zákusky ( doporučuji).  Hlavní atrakce města je samozřejmě hlavní pěší třída spojená s velkým táhlým náměstím. Na každém historickém domě je cedulka z informaci ohledně památky.

Zaujalo mne i retromuseum spojené s retrogalerií na náměstí Jiřího z Poděbrad. Najdete zde předměty, které nám nebyly vůbec cizí za našeho mládí a nebo mládí našich rodičů. Vstupné je levné a stojí něco okolo 50 korun a myslím si ,že to stojí za shlédnutí. Tak hurá na to!

Jestli do Chebu pojedete z Prahy jako my, můžete po cestě navštívit ještě Karlovy Vary, přehrady nedaleko Chebu, Krušné Hory nebo zámek Bečov nad Teplou ( možností je opravdu hodně, co jsem viděla po cestě)

Děkuji Vaše Ilu....:)









Komentáře

Oblíbené příspěvky