Den 5 : Zážitky z hradu Al Karak a z hlavního města Ammánu

Výhled na pomalu vysychající mrtvé moře po cestě na hrad Al Karak. Není to nádhera?
Ruiny starých střílen

Na Al Karaku jsme strávili pár hodin. Není to zase takové to místo, kde bych musela být celý den, ale za shlédnutí to opravdu stojí. Průvodci o něm nepíší jen tak zbytečně. Al Karak je v Jordánsku slavný křižácký hrad. Je pravda, že okolí hradu moc turisticky nevypadalo, ale to bylo zřejmě způsobené tím, že jsme tam byli mimo sezonu a foukal strašně silný vítr. Za celo dobu jsme potkali pouze dva americké turisty. Myslím si, že tohle místo je ideálním zážitkem pro ty, co milují historii nebo pro ty, co si rádi vyfotí úchvatné výhledy na zem svatou. Al Karak je zřícenina se zachovalými hradbami. Hrad stojí na vysoké hoře, takže jsou z něho pěkné pohledy do nehostinných krajin pouště a wádí. Nahoře nám nabízeli i místního průvodce, ale odmítli jsme ho....raději jsme si hrad prošli sami.  Docela mě teď zamrzel útok, který se nedávno na Karaku odehrál. Doufám, že to nějak rapidně neovlivní turistický ruch v Jordánsku. Tamní policisti to celkem ustáli, ale i tak tam zemřeli dva američtí turisté.







No a po Al Karaku jsme se pouštní dálnicí vrátili do hlavního města Ammánu, kde jsme měli na dva dny objednaný hotel.  Amman mě naprosto uchvátil. Představte si Athény zahalený do arabské kultury plné mešit a vůně tabáku. Nad Ammánem se tyčí kopec s římskou citadelou. Jsou tam odtud nádherné výhledy. Nevím kolik se platí vstupné, jelikož mi jsme se tam dostali nějakou zadní cestou ( o čemž jsme neměli ani tušení) a neplatili jsem vůbec nic. Informaci o vstupném jsme zjistili až večer, když vrátný začal turisty vyhánět ven z areálu.  Takže máme best zážitek.  Při pobytu v Ammánu jsme zjistili, že je v něm větší zima než na většině území Jordánska. Ještě, že jsem měla s sebou zimní bundu.  Druhý den v Ammánu byla teplota opravdu nízká a pohybovala se okolo nuly.  Na místních bylo vidět, že jsem na tyt teploty zvyklý ale já jsem tam jak blázen chodila v zimní bundě.  Jinak cca 50 km od Ammánu u Mrtvého moře bylo skoro 20 stupňů i večer, takže je to docela teplotní šok a já jsem vždy už těšila až vyjedeme někam mimo Ammán. V Ammánu bydlí hodně přistěhovalců. Říkal nám to jeden místní Jordánec. Potkali jsme tam poměrně hodně Egypťanů, Turků a Palestinců, kteří utekly z Izraele, když si ho zabrali židé. Ti se tu ovšem začlenili celkem dobře a dneska jsou mezi nimi různí prodejci či doktoři a obchodníci.  Pro představu je Ammán vzdálený od syrského Damašku asi jen 30 Km. Moc by mě lákalo se tam podívat, ale neměli jsme zatím na to odvahu. Damašek je prý kouzelné město...jedno z nejnádhernějších arabských měst. Ve městě je obrovský bazar, kde prodávají snad úplně všechno. Mimo Pátku, který je pro muslimy posvátný funguje trh úplně každý den. seženete zde boty z druhé ruky, oblečení z Číny, kašmírové šátky, oblečení pro muslimky, koření, milion druhů tabáků do vodních dýmek a místní fastfoody. Pro mě to byl ráj na zemi. Naši kamarádi ze Slovenska nebyli z bazaru nadšení, protože je prý místní uháněli aby si u nich něco koupili, ale my jsme takový zážitek vůbec neměli. Na nás nikdo nepokřikoval a v klidu jsme si bazar prošly. Domů jsem si tam pořídila různé koření, kávu a čaje. Na vlasy jsem si koupila orientální masku, která má prý dělat zázraky, tak jsem na to zvědavá. Co jsme dále ještě slyšeli od místních, tak byla ta informace, že v okolí Ammánu jsou ještě četné utečenské tábory plné palestinců ,kteří ovšem nejsou moc nebezpeční na rozdíl od táborů se Syřany, kteří prchají před válkou v Sýrii před severní hranici. Jordánci to mají celkem pod kontrolou a nepouští si je dál do středu země, ale i proto jeden z těchto táborů má dnes skoro 1 milion obyvatel.

Jo a nikdy nepijte kohoutkovou vodu, hrozí vám pak velké nebezpečí zvracení a průjmů!

V Ammánu si můžete nechat dělat láhev plnu písku v které jsou různé ornamenty. Můžete si nechat do nich napsat třeba své jméno.

Na bazaru jsou i části, kde prodávají čerstvé ovoce.

Všude jsou vodní dýmky....krásné a ozdobné.

Po ulicích voní orientální koření.


Noční Ammán focený z citadely.








Vaše Ilu.

Komentáře

Oblíbené příspěvky