10 věcí které vždy mám při sobě, když někam cestuji

Untitled #20

Zdravím všechny cestovatele i čtenáře, kteří se někam chystají nebo jen tak rádi čtou články o cestování....
Dneska jsem pro vás přichystala takový netradiční článek. Zrovna dneska jsem si doma přebírala věci a dávala jsem si na jednu hromádku ty, které obvykle vozím s sebou a bez kterých už si nedokážu představit žádnou cestu. Určitě to taky znáte jestli jste párkrát někde byly nebo jste někam letěli ať na dovolenou nebo pracovní cestu. Určitě si vzpomenete na přeplněný kufr, který občas každý z nás táhnul někam s sebou a pak během dovolené či cesty přišel na to, že více jak polovinu věcí vlastně vůbec nepotřebuje. I mě se tohle stávalo a občas ještě stává, když si s sebou můžu vzít jakýkoliv kufr či zavazadlo a nejsem limitovaná parametry jednotlivých aerolinek. Přišla jsem však na to, že mimo těch hadrů a krámů mám ještě pár věcí, které opakovaně vozím s sebou a jsou to takové ty věci ,,must have,, do každé situace. Nechci tady ale popisovat všechno, co já si s sebou vozím. Chci se soustředit právě jen ty ,, must have,, věci, které se vždycky hodí a jsou podle mě hodně důležitý. 
Poslední dobou podnikáme s přítelem jen low cost výlety. Pro nás to znamená mít s sebou jen malé zavazadlo nebo malý batoh. Naučila jsem se být skromná a netahat s sebou tunu oblečení a kosmetiky jako nějaká barbína.  Naposledy když jsme cestovali do Jordánska, tak to byl velký oříšek. Na jihu bylo skoro 25 stupňů, na severu bylo i pod nulou a k tomu jsme potřebovali off-road oblečení do pouště. Jela jsem přece jenom do arabského světa, takže nějaké mini šortky či šatičky nepřicházeli moc v úvahu.

Během cest vždy potřebujeme:

1. Naší užitečnou kapsu na peníze a dokumenty, která se lehko schová pod oblečení a je dost velká na to, aby se nám tam všechno vešlo. Přítel má větší, protože během cest je to on, kdo operuje s financemi a s rezervacemi hotelů a dalších věcí. Já tu mojí kapsičku mám jen na své doklady a na své peníze. Tyhle kapsy seženete v každém sportu. Prodávají i speciální kapsy z nepromokavých materiálů, ale ty mi nemáme. Nás stačí zatím ty obyčejné. Nevím, jak bych v takovém Jordánsku s sebou tahala mou velkou a nápadnou peněženku. Hned jste pak na očích a to nechcete. Dle mého názoru je lepší být nenápadný a zapadnou mezi místní.

2.Foťák je můj miláček, to každý ví.  Nevyjdu bez něho ven ani na běžný výlet tady u nás. Vždycky nabíjím baterky dopředu- pro jistotu. Pro každého cestovatele je ale důležitá váhá. Chápu, že dvoumetrovému chlapovi to třeba bude jedno. Já jsem holčina, která má sotva 160 CM a váha foťáku je pro mě velmi důležitá během cestování, protože mě hned bolí za krkem. Je důležitý si vybrat správný popruh a samozřejmě i typ a značku foťáku. My máte  zrcadlovku Canon eos 100d a jsme s ní naprosto spokojeni. Dokoupily jsme k ní i polarizační a přechodový filtr a focení nemá chybu.

3. pohodlného parťáka na záda. Základ je dobrý batoh. Bez batohu ven ani ránu. Vždy jsem měla s sebou na cesty takový můj kožený malý batoh, kam se mi vše vešlo. Máme batoh i který je nepromokavý a je fakt velký. Záleží kam se jede, ale většinou s sebou taháme dvoulitrovou láhev na vodu a potřebujeme alespoň jeden velký batoh na všechny tyhle serepetičky, která většinou tahá přítel a nebo se o něj střídáme. Teď jsme si nedávno pořídila ten od lišky. Nemám ho vyzkoušený ale doufám, že mě liška nezklame a bude na cesty perfektní jako můj kožený malá baťůžek. Vyztužená záda a dobré popruhy je dle mého základu úplný základ. Musíme brát v úvahu, že během cest strávíme s batohem na zádech i pěkných pár hodin a není nic horšího než bolest zad nebo nějaké odřeniny. Tohle by se nemělo podcenit.

4. Cestovatelský deník. Ten si chci koupit nebo vyrobit. Nikdy jsme ho neměla a toužíme doma po něm oba dva. Mě by stačil nějaký obyčejný a já bych si z něho vyrobila toho svého parťáka, ale přítel touží po nějakém speciálním z pravé kůže, kam si můžete libovolně dokupovat listy a psát tak do allejuja. Vždy jsme spoléhala na to, že si všechny vzpomínky budu pamatovat. To jsme si ale pěkně lhala. Když jsem pak po příjezdu domů začala psát všechny ty cestovatelské články, tak se mi to začalo všechno slévat do jedné motanice a vzpomenout si na nějaký konkrétní název byl pro mě nadlidský úkol. Dala jsem si proto velký úkol. Musím si všechno psát ideálně ještě ten daný večer, abych si to všechno pěkně utřídila a mohla jsem pak pro vás psát srozumitelnější články.

5. Sluneční brýle. Další velký základ. Jsem člověk, který má nadměrně citlivé oči a naučila jsem se nosit brýle za každé situace. Investice do brýlí není zbytečná. Já jsem si vždy kupovala brýle za stovku v nějakém tuctovém obchodě a po měsíci jsme je zase vyhodila. Udělali svou službu. Minulý rok jsem si pořídila z benefitních bodů RayBan brýle. Někdo teď může říct, že je to jenom pro frajeřinu a má částečnou pravdu. Jsem holka a chci se parádit, ale záleží mi i na zraku a tyto brýle si myslím, že jsou i z tohoto hlediska kvalitní. Přežili jsme nějakou dovolenou kompletně bez brýlí? Já ano.

6. Průvodce danou lokalitou jako nejlepší přítel člověka. Doma jsme se naučili používat výhradně pouze knižní publikace od lonely planet. Přijde mi, že tyto knihy jsou sestaveny lidmi, kteří to mají v hlavě srovnané a skutečně danou zemi znali, když už o ní píší. Doporučuji i anglicky psané edice. Jsou většinou aktuálnější. Věřte že už máme doma pořádně nabitou knihovnu. Bez lonely planet nedáme už ani jednu cestu. Vždy nám pomůžeme v prozkoumání nějaké pěkně zajímavé destinace nebo objektu, které by jsme lehce přehlédli.

7. Láhev na vodu. Je lepší nepít žádnou kohoutkovou vodu v oblastech, kam my cestujeme. Nestojíme o komplikace ve formě průjmů nebo zvracení .Nemáme žádnou extra láhev a není ani filtrační, ale dáváme si velký pozor a vždy si vodu přeléváme buď z pet lahví nebo z ověřených zdrojů. Vždycky se nám to povedlo.

8.Náhradní energie v kapse.  Taková power banka je dneska už banální věc a má ji úplně každý a tak proč si ji nepořídit i na dlouhé cesty?. Hodí se na všechno. V letadle můžete dobíjet mobil nebo tablet a díky tomu můžete během celého letu sledovat oblíbené filmy. Na výlety se taky hodí, protože není nic horšího než když se nemůžete vyfotit na telefon něco zajímavého. Bohužel je tomu tak. Každý, kdo někam někdy cestoval to určitě zná. Navíc dneska už pořizovací cena není tak vysoká.

9. Bez peněz, do letadla nelez. Takové typické české přísloví. Je pravda, že peníze jsou dneska potřeba úplně na všechno. I zdraví  a někdy i štěstí se dá za peníze v dnešní době koupit.  Jestli máte s sebou dostatečný obnos peněz, tak máte vyhráno. Za peníze si můžete koupit třeba chybějící kartáček na zuby nebo šampon vlasy. V dnešní době tohle stojí pár korun a tak se už nemusíme tolik stresovat nad tím, že máme sbaleno všechno co potřebujeme.

10. Opalovací krém. Vždycky jsem říkala, že nechci na sebe patlat opalovací krém a pak jsem trpěla jak něco ,když jsme měla rudá záda a nemohla jsem se ani obléknout do trika. Několikrát jsem se spálila a několikrát jsem si klepala na hlavu, že jsem blbá. Už jsem se ponaučila. Během cest není důležité až tak  mít krásné hnědé nožky, ale důležitý je komfort a zážitek. Sluníčko svítí všude- na horách i ve městě. Když už si hned nespálíte záda, tak obličej je hned rudý a pálí jak čert. O tom ví své zase můj přítel.

Výsledek obrázku pro travel pinterest





Komentáře

Oblíbené příspěvky