Ježíšek mi nadělil letenku do Tirany ( hlavního města Albánie).



Pokud si zadáte do vyhledávače Googlu slovo Albánie, tak vám vyhledávač nenajde moc zásadních informací. Většinou příspěvky v angličtině. Čeští cestovatelé do této země nejezdí tak často.Albánie dodnes patří k nejchudším zemím Evropy hned po Moldávii. Já jsem v Albánii byla jen jednou. Přítel tam byl déle jak týden a spolu s cestovní kanceláří CKUDRNA putovali po Albánských horách a viděli většinu zajímavých měst a míst v celé Albánii. Letenku do Albánie jsem dostala z jednoho prostého důvodu. Ježíšek ví, že cestování je celý můj život a sám si chtěl splnit svůj sen a Albánii po 10 letech znovu navštívit a proto koupil společný dárek.  Mám to prý brát jen jako takovou menší ochutnávku albánské kultury. Jsem na to vážně zvědavá. Dodnes mám z této země rozpačité pocity, ale stále věřím že až ji poznám budu mít na Albánii úplně jiný náhled. O Albánii jsem toho hodně četla a hodně jsem o ni slyšela. Udělala jsem si o ní i menší obrázek, když jsme jeli na její okraj minulý rok v létě při cestě po Balkánu, ale to samozřejmě vůbec nestačilo k tomu abych tuhle zemi mercedesů poznala detailně.

Byla bych strašně moc ráda za jakýkoli užitečný typ nebo radu ohledně Albánie...jestli víte o nějakém pěkném místě či dobré restauraci tak budu úplně nejvíc šťastná, když mi to sem napíšete.

Doprava tam i zpět...
Do dnešní doby byla Albánie z hlediska cen letenek pro mnohé turisty nepřístupnou zemí. Cestovní kanceláře tam jezdili většinou prostřednictvím autobusové dopravy ale i tento způsob byl občas velmi zdlouhavý, jelikož cesta do Albánie může trvat i 16 hodin. Žádné přímé lety tam nelétaly. Pokud jste vyloženě vyhledávaly leteckou dopravu, museli jste si zajistit letenku do nějakého města na jihu Chorvatska a dále se přesunout nějakým způsobem do Albánie.

Popravdě ani já jsem se do dneška o dostupnost letenek moc nestarala. Do Albánie jsme minulý rok dojeli vlastním autem a tuto cestu jsem spojili s návštěvou většiny Balkánských zemí. Velmi dobrá zpráva je, že od nového roku otevřel Wizzair novou linku mezi Budapeští a Tiranou. První na to opět přišel přítel. Já jsem ani o tom popravdě nevěděla,protože jsem zrovna v tu dobu letenky nesledovala. Tajně koupil dvě zpáteční letenky z Budapešti do Tirany a dal mi je na Štědrý den po stromeček. Do Albánie letíme hned na začátku Října a já pevně doufám, že nám bude přát počasí.

Cena letenky se pohybovala o Vánocích okolo 1000 Kč pro jednu osobu a cena samozřejmě zahrnuje i zpáteční let. Jednalo se o zaváděcí ceny, takže se vůbec nedivím že je přítel hned objednal a zaplatil. Pro zajímavost, jsem se teď dívala na ceny letenek pokud bych si je chtěla například koupit dnes. Cena se od Vánoc vyšplhala vysoko. Pohybuje se teď okolo 2500 Kč/osoba.

Do Budapešti jedině vlakem
Naprosto jsem si zamilovala jízdu vlakem. Do Budapešti jede pohodlný vlak přímo z Prahy. Cestu můžete spojit s jedním přestupem v Bratislavě, kde buď můžete rovnou přespat a prohlídnout si tak město a nebo můžete rovnou pokračovat do Budapešti. Je to levnější než přímá jízdenka z Prahy. Slovenské dráhy mají totiž nastavené jiné ceníky a vlaky do Budapešti stojí pár korun. Velkým bonusem na cestě jsou jídelní vozy českých drah. Už to není ta hrůza jako před pár lety. Dnes podávají v jídelních vozech chutné a kvalitní jídla. Vybírat jsme si mohli naposledy z menu, které sestavovali nejlepší kuchaři české kuchařské asociace a jednalo se o podzimní jídla, kde nechyběla ani dýňová polévka nebo hovězí líčka na kořenové zelenině. Tohle je pro mě obrovské plus. Miluji jakoukoliv kuchyni, která je chutná a kvalitní. Co více si přát, než spojení dobré kuchyně a cesty vlakem za vaší oblíbenou destinací.

Pobyt v Budapešti si můžete naplánovat, jak chceme. Můžete tam spát jednu noc, ale klidně i celý týden. Záleží na vás. Pro mě osobně představuje Budapešť historický a kulturní skvost, takže čím více dní tím lépe. Ráda bych navštívila nějaké světoznámé termální lázně přímo ve městě. Na to jsem zatím neměla čas ani při jedné návštěvě tohoto města a dodnes mě to mrzí.

Cestování je opravdu krásná věc, protože si ho můžete naplánovat do posledního puntíku, tak jak chcete a jak Vám to vyhovuje. 

V Albánii hodláme strávit celkem 4 dny. Vím, že to není moc na tak krásnou zemi plnou bohaté a různorodé přírody, ale pevně věřím v to, že tuto zemi navštívím nejednom tento rok  Říjnu. Nějaký čas chceme strávit pobytem a prozkoumáním hlavního města Tirany a půlku pobytu chceme být v přístavu Durres u Jadranského moře, který mě už podle fotek zaujal natolik, že raději bych tam strávila většinu času z našeho pobytu. Z Duressu vyplouvají pravidelně trajekty mířící do italského Bari, takže dovolenou můžete spojit i s návštěvou Itálie, což mi bohužel nemůžeme, protože nemáme dostatek času.
 V dnešní době už není Albánie, to co bývala. Na pobřeží je už několik velkých přímořským letovisek, kde se stále více budují hotely a výškové budovy. Není to nic pro ničemu, ale jestli budete čekat od Albánie tu divoko zemi bez silnic jako bývala před 10 lety, tak se asi budete divit. Ve vnitrozemí je samozřejmě ještě pořád ta krásná panenská přírody plná pastevců koz a oslů  a díky tomu chci Albánii navštívit ještě minimálně jednou a co nejdříve.







Komentáře

Oblíbené příspěvky