Počteníčko o mých cestách - jak na levné cestování II. ?


Top 1000 Most Inspiring Travel and Adventure Quotes - Kickass Trips:


O cestovatelích si mnozí myslí, že jsou pořád v tahu....a ono to tak opravdu bývá  a pro člověka milující cestování je to výhra a však není to podmínkou pro všechny....
Né každý má to štěstí, že na cestování má dost peněž nebo má tak dobrou práci, že nemusí šetřit každou korunou....ovšem ona ta realita bývá častokrát jinak než si ostatní myslí..
Tito lidé bývají většinou hodně chytří a pracovití a na svoje cesty si tvrdě vydělali. Tak to mám podobně i já. Většinu času trávím v práci a to samé i můj přítel. Jsou týdny klidnější a jsou týdny kdy se opravdu nezastavím. Neříkám, že je to tak pořád a k mému štěstí mám i volné dny mimo dní o víkend takže si lecos mohu i zařídit. To je výhoda směn u nás v práci. 
A protože svět mi nespadl do klína a s nim ani kupa peněz, tak přemýšlím kde a jak nejvýhodněji ušetřit. Na to je odborník můj přítel = moje drahá polovička....ten dokáže najít vždy optimální řešení v porovnání ceny a kvality a to jak v běžném životě ale i během cestování. Během roku vždy podnikáme přibližně dvě větší cesty a plus se mezi tím vyskytne i něco menšího, levnějšího a kratšího....tak jako i tento rok.
Levné cestování už není v dnešní době žádná věda. Mnohé internetové vyhledávače nám v mnohých směrech ulehčují práci. Je jasné že je spousta destinací po celém světě a někde se dá ušetřit opravdu hodně na všem možném a někde to až tak dobře nejde. Záleží na zemi či městu. Můj nejlepší tip který vám zaručeně ušetří hodně peněz je : 

Pro vaší cestu si neurčujte přesný termín a plánujte si cesty s velkým předstihem protože tím se hodně ušetří. Aerolinky většinou zavádí lety na trh i půl roku dopředu a první lety bývají zároveň i ty nejlevnější lety. Není to vždy podmínkou ale je dobré cestovat i například mimo letní sezónu. Opět záleží, kam jedete. Pokud letíte někam, kde je celoročně teplo tak se určitě vyplatí si koupit letenku na jaře či na podzim nebo klidně i v zimě ( ale je dobré si zkontrolovat jaké počasí má být v dané lokalitě - aby tam zrovna nebyli třeba monzunové deště a podobně).
My jsme tímto způsobem dokázali na letenkách ušetřit i několik tisíc. 
Minulý rok přibližně touto dobou jsme se rozhodli letět do Jordánska. Levné letenky jsme našli přes různé vyhledávače jako je skyscanner či kiwi.com a když jsme zjistili že se můžeme s cenou dostat pod 2 tisíce za zpáteční letenku tak jsme hned šli a letenky jsme koupili.
Neletěli jsme přímo do Jordánska ale nýbrž za hranice do izraelského Eilatu, ale nadruhou stranu jsme přistáli hned vedle hranic a do hotelu, kde jsme měli být ubytovaní první noc  ( v Jordánské Aqabě ) jsme to měli cca 10 km -  takže pohodička. Po tom co jsme se z Jordánska vrátili jsme koukali že akce nadále pokračuje a koupili jsme si ten samý let s myšlenkou že si procestujeme ještě i celý Izrael a to se také pak uskutečnilo na výbornou. Dneska se ceny letenek pohybují okolo 3000 Kč a víš za zpáteční letenku. 

Nejlepší způsobem a radou zároveň pro vás je neustálé sledování internetu. Neříkám ze u počítače musíte sedět 24/7 ale ve volných chvilkách si můžete vyhledat různé cestovatelské stránky, tak jako to dělám já a věřte že čas od času opravdu na zajímavou nabídku narazíte ať chcete či ne. 

Webové stránky vyhledávající levné či akční letenky mají dokonce i možnost posílání upozornění do vašich e-mailových schránek a díky tomu nepřijdete o žádnou zájimavou akci. 

Tipy na různé webové stánky vyhledávajici levné letenky, které já intenzivně používám :

Skyscanner.cz
Kiwi.com 
Azair.com 
Momondo.com 
Dále pak : 
Honzovyletenky.cz ( tento člověk Evo organizace má na akční letenky opravdový čich a doporučuji odebírat newslettery).

Myslím že spousta Čechů má u nás na cestování zakořeněné předsudky že se jedná o drahou záležitost a muže si to dovolit jen nějaký bussinesman.  Což je jenom hloupá domněnka. Letenky se daji sehnat i za 30 Kč když už o tom hovoříme- ano je to extrémní akce ale všeho se dá využít. 
Pro low cost letenky platí jedno pravidlo a to že se objevují z nenadání a vy máte pár hodin na to si je objednat. Je jasné že levné lety jsou hned pryč. Čím více otálíte tím si zvyšujete šanci neúspěchu. 
Další zásadní věci jsou zavazadla. Nízkonákladové aerolinky většinou přidávají do ceny jen základní mále zavazadlo. Zde záleží na konkrétní aerolinii. Každá to má postavené trochu jinak.  Wizzair povoluje maximální rozměr při opravdu hodně levném letu 45 cm na výšku. Nebojte se, že se nedokážete do tak malého zavazadla zabalit. Jsou to zase jenom předsudky. Taky jsem to tak před lety měla že pokud jsem neodjela s kufrem plným bot a šminek, byl to pro mě horor a cítila jsem se neúplná a že mi stále něco chybí. Co si budeme povídat. Všechno jsou to až na pár důležitých věcí jenom zbytečnosti. Člověk je ve výsledku ani nevyužije a akorát se s tím zbytečně tahá. 

Nejvíc se dá ušetřit na jídle a pití. Je to tak, opravdu!  Přeci i tady v Česku chodíte na obědová polední meníčka, která jsou cenově příznivější než běžné minutky z jídelníčku. To samé můžete udělat i v zahraničí. Nejezte tam, kde je nejvíc turistů ale naopak běžte do oblastí kde je hodně místních a můžete si být jisti kvalitou a navíc poznáte skutečnou lokální kulturu. Já jsem před nedávnem pořídila velkou 2-litrovou láhev na vodu a drahé limonády už si skoro vůbec na cestách nekupuji. Pozor ale na vodu z kohoutku. Po Evropě to není jistě problém ale v takovém Izraeli, Jordánsku či jiných blízkovýchodních státech může být voda znečištěná.

Ve větších městech se ušetří jednoduše i za jízdné a to tím že si koupíte místí            MHD katru. Existuje vždy několik časových jízdenek od jednodenních až po roční. Zatím ve šech městech kde jsem byla, tak tyto katry byly normálně dostupné a ušetřila jsem s nimi daleko více peněž než kdybych si měla kupovat každý den jednotlivé omezené jízdenky.

Když už jezdit taxíkem, tak jedině s Uberem. Uber.com se rozšířil už skoro po celém světě a je to pro mě velká pomoc. Je to levná rychlá forma taxíku. Stačí je dopředu jenom zaregistrovat v aplikaci nebo na webových stránkách, na první jízdu dostaneme rovnou slevu a můžete hned vyrazit po městě.

Ubytování bývá většinou ta nejdražší položka v rozpočtu. Dnešní cestovatelé většinou čím dál častěji hledají autentické zážitky, které je dostanou blíže k místní kultuře takže takové luxusní a předražené značky hotelů už jsou pro cestovatele tabu.
Zkuste využít službu coachsurfing.com která je největší a nejznámější svého druhu. Jde o vzájemné nabízení ubytování u sebe doma a to mnohé cestovatele propojuje. Navíc je to strašně levná forma a poznáte jak místní žijí a bydlí. Já se přiznám že jsem tuto možnost zatím nevyzkoušela a většinou hledám hotely na booking.com kde máme aktivní genius verzi díky častým rezervacím což pro nás přináší levnější ceny ubytování než má běžný smrtelník.
tam se dá hodně ušetřit. Stačí jenom hledat a hledat a hotely mezi sebou porovnávat a nesáhnout hned po prvním hotelu, který vidíte.

A jak vy šetříte během cestování? Máte nějaké speciální vychytávky?



P.S. pod článek jsem zveřejnila pár fotek z krásné rozkvetlé Prahy.

Komentáře

Oblíbené příspěvky