Košice 





Někdo to ví a někdo možná ne ale Košice jsou mým nejoblíbenějším místem na Slovensku, kam se každým rokem vracím jako vlaštovka  za teplem... Ptáte se proč? Sama pořádně nevím čím to je že zrovna Košice mě natolik uchvátily ,že se tam každým rokem pravidelně vracím a vždy se tak těším že ani dospat nemohu. Košice mají v sobě něco originálního a tajemného dohromady. Jsou to moderní restaurace či bary na světové úrovni které ani v Praze nenajdeme nebo malé a originální kavárničky v hipsterském duchu?  Nevím zda nejsem příliš moc zaujatá ale přijde mi že většina podniků jsou v Košicích na velmi vysoké úrovni ať to je po stránce servisu či kvality a samozřejmě i vzhledu. Košice jsou pro mě ideální po všech možných stránkách. Hlavná ulice není většinou až tak přeplněná jako to bývá ve velkých metropolích ale představuje ideální místo, kde se schází všichni obyvatelé a je to zároveň místo kam míří většina turistů a že jich tu není málo a je to proto že se tu nachází architektonické skvosty a snad všechny obchody které si jen dovedeme představit - a to vše je zasazené do přenádherných vychoevropských domečků, které vypadají jakoby z pohádky vypadly. Ne nadarmo získaly předminulý rok Košice titul města kultury. V Košicích se také míchá mnoho kultur jelikož jsou Košice takovou menší železniční křižovatkou mezi Ukrajinou, Ruskem a Maďarskem. Košice jsou aktuálně v rozpuku a město je vždy plné bussinessmanů a hotely mají většinou velkou obsazenost.  Tuto cestu mám vždy spojenou s dlouhou cestou vlakem, která mě i přes svojí nekonečnost stále baví. Již pravidelně jezdím ze společnosti regiojet. Cesta vlakem je pro mě ideálním spojením  jak se pohodlně dostat z ČR do Košic. Autem je cesta dlouhá protože do Košic stále nevede přímá dálnice a naopak cesta letadlem zase moc drahá. První cestu do Košic jsem absolvovala již před 4 roky a jela jsem tehdy se společností leoexpress kteří na této lince tehdy začínali jezdit.  S cestou jsem nebyla onehdá moc spokojená - nevím jestli to bylo tím že jsem jela poprvé a byla jsem z toho celá vyjukaná a nebo skutečně jestli to nebylo tím slabším servisem. Jediné na co si teď dokážu vzpomenout je velmi přecpaný vlak a ne zrovna málo klidu během 7 hodinové cesty. Všechny další cesty jsem odjezdila s regiojetem a byla jsem vždy velmi spokojená. Z první cesty jsem si odnesla ponaučení že se nevyplatí na jízdenkách šetřit a pravidelně si kupuju lístek v relax zóně. O rozdělení tříd se můžete dočíst na oficiálních stránkách regiojetu. Relax zóna je super v tom ze si mohu vybrat samostatné sedadlo a nemusím se tlačit vedle někoho dalšího, který nemusí být zrovna  tvárněním dokonalého člověka ... a proto se mi poprvé právě stalo že vedle mě seděli občané tmavší pleti a jejich milý pejsek se po čas jízdy prohánět po mém klíně. Nemám nic proti osobám tmavší pleti a už vůbec nic proti zvířatům ale stojím si za názorem že když už lidé spolu cestují v těsné blízkosti ,tak by měli mít rozum a soudnost a brát ohledy na druhé. A abych se vrátila ještě k té relax zóně. Relax zóna je výborná v tom že tu dostanu kávu, čaj, pití a noviny zadarmo. Další občerstvení je za poplatek ale není to nic co by vás zruinovalo-například všechny možné dorty a zákusky jsou jenom za 20 Kč a sushi jako hlavní jídlo stojí 70 Kč a to jsem ho nemohla ani dojíst kolik ho bylo. Obsluha prochází vlakem každých 20 minut a ptá se každého cestujícího zda něco nepotřebuje. Super věc je že si dopředu vyberete sedadlo jaké chcete - třeba blízko záchodu jako já protože jsem líná chodit přes celý vagon. Cesta mi většinou utíká velmi rychle. Ráno si obvykle trochu přispím, poté si dám snídani a při tom se podívám na můj oblíbený seriál. Kamarádem je mi při tom skvělá aplikace od o2TV kde mužu stejně jako na televizi sledovat všechny programy 48 hodin zpětně.  V poledne si dám oběd, spláchnu ho 100% jablečným mostem a přečtu si knihu kterou vždy s sebou vozím. Momentálně je to malý pražský erotikon který je velmi pěkně napsaný.  Poslední 3 hodiny cesty jsou nejlepší jelikož projíždíme okolo vysokých Tater a z vlaku jsou krásné výhledy když se ovšem povede počasí a zbytek cesty projíždíme skrz husté lesy a čas od času vidíme i nějakou tu rozkvetlou louku, říčku a pasoucí se krávy.  Zatím jsem měla vždycky v Košicích jeden večer a celý následující den jelikož z těch tři dnů co mám ,stravím necelé dva dny na cestě. Zdá se to býti šílené ale mě to nijak nevadí a aspoň mám chvilku pro sebe a mohu si v klidu číst, koukám na seriály při cestě či dělám jinou aktivitu a při tom sleduji okolí kudy projíždíme. Je to pro mě forma relaxace. V Košicích na mě vždy čeká můj přítel takže tam vůbec nejsem sama. Cestu plánujeme společně jako většinu z našich aktivit. On tam jezdí pracovně a já tam jezdím obdivovat město. Jemu šéf platí letenky a díky tomu je v Košicích už brzo ráno a já mezi tím ,co on vyřizuje všelijaké své pracovní pochůzky jedu vlakem. Večer máme vždy sami pro sebe a jsou to opravdu úžasné chvilky. V Košicích už máme své oblíbené podniky jako je například restaurace Primi nebo rybí restaurace Pán ryba a tam chodíme pravidelně při každé návštěvě města. Doporučuji každému si večer udělat menší procházku po Hlavné ulici kde je mimo krásných zákoutí i úchvatná zpívající fontána a v pozadí ní stojí dominantní a historické národní divadlo. Kdo má rád trochu té historie může navštívit podzemní vykopávky pod Hlavnou ulicí které jsou otevřené každý den - i já jsem tam byla a celkem se mi to líbilo a nebo známí košický poklad!  Kde v Košicích spat?  Vyzkoušela jsem dva hotely a oba dva byly na vysoké úrovni a vždy jsem byla maximálně spokojena. Je to hotel Bankov a hotel Zlatý Dukát. Bankov se nachází na okraji města v lesích a je to nejstarší hotel na Slovensku vůbec. Je to takový malý zámeček s velkým příběhem, milou obsluhou a dokonalým  jídlem. Oproti tomu stojí hotel Zlatý Dukát s lokací přímo na Hlavné ulici s moderním designem a dobrou snídaní. Oba hotely mají něco do sebe a oba bych vám rada na maximum doporučila.  Jak se do Košic dostat?  Ideální volbou je cesta vlakem. Já cestuji společností regiojete v jejich telax zóně a zpáteční cestě mě vždy vyjde na 900 Kč. Cena letenek je oproti tomu vysoká - stojí přibližně 4000-6000 Kč za zpáteční let. Tyto linky do Košic přes Bratislavu jsou hojně využívány obchodníky a proto jsou ceny vysoké. Cestu autem jsem nikdy nezkusila a popravdě zkusit ji ani nechci a popravdě si ani nedokážu teď hned představit kolik by to mohlo stát. Nejlevnější způsob jak se do Košic dostat je jet autobusem se stejnou společností jako já jezdím vlakem ale popravdě netuším jak cesta trvá dlouho. Vím ze cesta stojí cca 260 Kč.  Kde se v Košicích dobre najíst? Nejlepší volbou a zároveň sázkou na jistotu je restaurant Primi kde mají širokou nabídku jídel od těstovin po masa. Primi znám hodně dobře a dlouho ať už z Bratislavy nebo právě z Košic a ani jednou jsem se s jídlem nespálila. Vždy to bylo výborné a kvalitní a i ostatní si jídla velmi pochvalovali.  Dalším mým objeven týdne je restaurace Pán Ryba která je v Košicích jen chvíli nebo alespoň já jsem ji tam nikdy dřív neviděla. Je to taková malá modrá resturačka nedaleko nádraží v námořnickém stylu kde podávají čerstvé ryby na všechny možné způsoby a nechybí v menu ani tradiční britský pokrm fish and chips. Pokrmy připravují kuchaři přímo před vámi za sklem a je to celkem příjemná zábava koukat během čekání, jak se co vaří. Aspoň mi jsme se bavili. O kvalitě a chuti jídla ani nemluvím, lepší fish and chips jdem mimo Anglii neměla.  Další TOP restaurací je malá a schovaná restaurace kolonial kde také perfektně vaří a navíc je celý prostor laděný do stylu východní Asie. Letos jsem tam byla poprvé a velmi jsem si to místo zamilovala. Je to velmi poklidná restaurace s příjemnou a milou obsluhou která se na vás stále usmívá.  Byly jste také v Košicích? jaký názor na ně máte? Jezdíte tam často? Jaká je vaše oblíbená restaurace?

 Výsledek obrázku pro kosice
Výsledek obrázku pro kosice
 Výsledek obrázku pro hostinec pivovar košice

Komentáře

Oblíbené příspěvky